StartUp>Életmód>Az énmárka kiváló stratégiája
Énmárka építés
Életmód Internet Startup

Az énmárka kiváló stratégiája

5
(1)

A legfelkapottabb szavak közé tartozik az énmárka. De mit is jelent a personal-branding? Hogyan működik a gyakorlatban? És persze  a legfontosabb: mégis miért éri meg énmárkát építeni?

Az énmárka nem jelent mást, mint valami olyan dolgot létrehozni, kiépíteni, amire mindenki emlékszik. Ezt bárki megteheti, aki szükségét érzi és szeretné valamivel az emberek figyelmét magára összpontosítani. Maga az énmárka építés a pszichológiai és a marketing területek határán fekszik. Ez nem véletlen, hiszen az énmárka fő céljának pontosítása olyan elemzési feladat, mint például egy személyiség elemzés.

A világ minden táján, minden szakmában használják, legyen szó színészekről, sportolókról, médiaszemélyiségekről vagy vállalkozókról.

Való igaz, hogy sokszor akaratlanul építünk énmárkát, de, ha tudatosan vágysz erre, akkor jó néhány kérdésre érdemes magadban előtte választ adnod.

  1. Mi az, amiben nagyon jó vagy?
  2. Milyen szakértelemmel tűnsz ki a többi közül?
  3. Milyen embernek látod magad? Főként belső kompetenciák, képességek, tulajdonságok.
  4. Hogyan éled meg a kritikát?
  5. Tudsz-e azonosulni a marketing törvényszerűségeivel?
  6. Mennyire vagy kitartó és maximalista?

Énmárka építése

Ha megvagy a kérdésekkel és úgy érzed, szívesen belevágnál az énmárka építésbe, mert képes vagy arra, hogy megcsináld, akkor adnék néhány tanácsot, amik segíthetnek a jövőben.

  1. Légy tisztában azzal, hogy mit akarsz eladni – Saját magad vagy egy terméket, szolgáltatást. Mindegyiknek más és más lépései vannak, ne feledd!
  2. Ne azért vágj bele, mert valami elől menekülsz – Hiába kezdesz el énmárkát építeni, ha a hajtóerő egy rossz munkahely vagy rossz fizetés, esetleg egy rossz kapcsolat. A függetlenedés még nem egyenlő a megoldással.
  3. Hitelesség fontossága – A magánéleted és az énmárkád folyamatosan összekapcsolódik, ezért csak akkor leszel korrekt, ha a kettő egymást méltóképpen tükrözi.
  4. A személyed van középpontban – A kiváló énmárka a tökéletes személyiségre való építésen győzedelmeskedik vagy bukik.
  5. A specializáció fontossága – Próbáld meg megragadni azt a területet, amiben hibátlan vagy. A jó eredmények azért születnek, mert az énmárka egy területre fókuszál, de arra nagyon!
  6. Az építés mindig hosszú folyamat – Így az énmárka kiépítése sem rövidebb, mint egy másmilyen márka felvirágoztatása.

Ha elég határozottnak érzed magad az énmárka építéshez, akkor vágj bele még ma!

Képek forrása. WeHeartIt

Mennyire volt hasznos ez a cikk?

Kattints a csillagokra az értékeléshez!

Átlagos értékelés 5 / 5. Szavazat szám: 1

Még nem érkezett értékelés!

Ha hasznosnak találtad a bejegyzést...

Kövess minket!

Vélemény, hozzászólás?