HR tamagocsit tervezett és fejlesztett ki a Budapesti Metropolitan Egyetem, amely segít bemutatni a HR szakma nehézségeit az érdeklődők számára. A HR-tesztet, amely egy gamifikációs játékba lett beszerelve olyan embereknek ajánlják, akik pályaválasztás előtt állnak és kíváncsiak az emberi erőforrás szak/szakma kihívásaira.
Dr. Király Zsolt a következőt nyilatkozta a HR tamagocsi jelentőségéről:
Darkest Desire kézműves csokoládé webáruház
Az Y- és Z-generációk a 2008-as gazdasági válság és a technológiai fejlődés hatására gyorsabban váltanak állást, mint a korábbi korosztályok. A tehetséges munkaerő megtartása érdekében a legfontosabb feladat az úgynevezett minőségi munkavállalói élményút megfelelő megtervezése, valamint a sikeres munkáltatói márkaépítés. A HR tamagocsiban ezt a folyamatot ismerhetik meg játékos formában a diákok.
Az emberi erőforrás szak vezetője és a METU egyetemi docense a következőket tette még hozzá:
A gamifikáció nem szimplán egy játék vagy eszköz, hanem 75 százalékban pszichológia és 25 százalékban technológia. A játékosításnak köszönhetően a résztvevők nyitottabbá válnak, így nem vágják el a lehetőségét annak, hogy megismerjék az adott kérdéskört.
A gamifikáció a pályaválasztás és munkaerőpiac területén is jelentős segítséget nyújhat azon diákok számára, akik fel szeretnék mérni, hogy az adott képességeik és kompetenciáik mennyire elegendőek az elképzelt szakmához, így csökken annak az esélye, hogy olyan pályát választanak maguknak, ahol nem tudnak kiteljesedni és száz százalékot nyújtani.
HR Tamagocsi
Profi weboldal karbantartás
A játék azzal kezdődik, hogy négy pályakezdő karakter közül, akiknek teljesen eltérő készségeik és stílusuk van, lehet egyet választani. Ezekkel már azt kívánják hangsúlyozni, hogy a munkaerő piacon mindenkinek más erősségei és gyengeségei vannak. Miközben a választott karakter egy karrierfejlődésen megy keresztül, különböző döntések elé kerül, ekkor a középpontba a választott munkavállaló változása kerül.
A HR tamagocsi mindenki számára elérhető a Google Play Áruházban, az eddig felmérések pedig azt bizonyítják, hogy a játékosok nagyobb része 18-24 év közötti fiatal és a 70%-a nő. Nagy részük vidékről játszik, de voltak letöltések Indonéziából, Svájcból, Kanadából és Romániából is.
Kiemelt kép forrása: Pinterest
Egyéb forrás: StartupOnline