influencer marketing
5
(2)

Nagyon sok negatív kritika éri az influencer marketinget. Ez főként a követők és közönség részéről érezhető, mert  élből elutasítják a szponzorált tartalmakat. Számukra bosszantó, hogy egy általuk kedvelt közösségi média szereplő profilja telis-tele van reklámokkal.

Érthető, mert nem látnak a dolgok mögé. Pedig a fotó és tartalom minőségéből semmit sem veszt, ha az illető megemlíti, hogy hirdetés. Ráadásul minden egyes ruhadarab, termék, hely, beauty termék neve érdekli a közösséget, hiszen azért követik a véleményvezért, mert kíváncsiak rá. Ebben pedig az is benne van, hogy kíváncsiak mit eszik, mit iszik, hova jár szórakozni, milyen bakancsot hordd és persze, miért. Egy olyan influencer, aki hiteles tud maradni, az csak és kizárólag olyan cégekkel szerződik, és csak olyan partnereknek vállal promotálást, akikben megbízik. Akiknek a szolgáltatásában nem csalódott. Akiknek a termékét megszerette. Ettől válik egy influencer, jó influencerré. 

A másik oldalon azonban ott vannak a cégek, akiknek sokkal könnyebbé és egyszerűbbé teszi az életüket az influencerség, mint szakma. Egyrészt, anyagi szempontból, hiszen jóval olcsóbb egy médiasztárt megfizetni, mint például egy tévés reklámot, másrészt, mert az emberek óriási bizalmat szavaznak a közösségi média celebeinek. Így gyakran egy rossz terméket is képesek napok alatt több ezer embernek eladni.

Ha te utóbbi csoporthoz tartozol és vagy egy szuper dolog a kezedben, amit szeretnél népszerűsíteni, akkor érdemes elgondolkoznod az influencer marketingen. Íme, néhány dolog, amit  mindenképpen tisztázz le, mielőtt belevágnál!

  1. Mennyi szponzorált posztja van?
  2. Hogyan tartja a kapcsolatot a követőivel?
  3. Mit szólnak a fizetett posztokhoz a követői?
  4. Milyen gyakran és hogyan posztol?
  5. Illik-e a profiljába a terméked, szolgáltatásod?
  6. Mit tudsz az eléréséről?
  7. Milyen aktív a követői tábora?
  8. Hitelesen részt tudna-e venni a kampányodban?
  9. Szimpatikus-e az értékrendszere?
  10. Tudsz-e statisztikát kérni?
  11. Mit tudsz nyújtani a poszt(ok)ért cserébe?
  12. Van-e lehetőséged mérni a munkájának sikerességért?
  13. Hosszú vagy rövid távon gondolkozol?
  14. Milyen véleménnyel vannak róla mások?

Sok sikert a megfelelő influencer kiválasztásához!

Kép forrása: WeHeartIt

Mennyire volt hasznos ez a cikk?

Kattints a csillagokra az értékeléshez!

Átlagos értékelés 5 / 5. Szavazat szám: 2

Még nem érkezett értékelés!

Ha hasznosnak találtad a bejegyzést...

Kövess minket!

Vélemény, hozzászólás?