És igen, valóban azt a világot éljük, amikor egy szám határozza meg azt, hogy ki vagy. De ez a szám, bizony nagyon sok elhatározottsággal, energiával és kitartással növekszik és sokan nem értik, hogy képesek az Instagram influencerek a „semmiből” megélni.
Az Instagramnak nincs közvetlen, hivatalos bevételszerzési opciója, így minden fizetség, amit a munkákért kapnak az a külső csatornákon keresztül történik. A márkamegoldások biztosításának fő módja az Instagram befolyásának bevétele, te pedig ezt akkor használhatod ki, ha rendelkezel legalább 5000 aktív követővel.
A szomorú tény viszont az, hogy ez az 5000 aktív követő – belegondoltok, hogy mégis milyen sok is ez az 5000 ember? – még nem elegendő ahhoz, hogy luxuscikkeket vásárolj. Körülbelül havi 15.000-20.000 forint bevételt jelenthet, de ez még csak a kezdet.
Influencerként az Instagramon több szponzorált tartalmat tehetsz közzé a felületeden, mint YouTube-on és lehetőséged van egy-egy történetet 24 óráig megosztanod, aztán a Highlight funkció segítségével továbbra is megtartanod, így a #sponcon nem lesz állandó nyilvántartás.
Az Instagram jelenleg a piacvezető marketing platform, bár a piaci árak még mindig alacsonyabbak, mint a YouTube-on. Ennek egyszerű és logikus oka van: az instagram felület görgetése kevesebbet követel, mint egy videó megtekintése. 50.000-es követő táborral már lehetőséged van, hogy szerződésenként 150.000-es ajánlatokat tudhass magadénak, de ha már 100.000 aktív követővel rendelkezel, akkor 300.000.- forint körüli összeget is számíthatsz fel egy-egy szponzorált úton.
Profi weboldal karbantartás
Ahhoz, hogy havi körülbelül 600.000 forintos árbevételed legyen „könnyen” elérhető egy 100.000-es követőtáborral és szponzorált tartalmakkal. Egy ekkora követbázisnál már nyugodtan gondolkodhatsz saját termékeken, szolgáltatásokon, amellyel csak még feljebb tudod tornázni a jövedelmedet, és nem utolsó sorban a hírnevedet.
A több százezres vagy akár 1 milliót megugró követőtábor pedig ingyen szállást, ingyen eseményeket és utazásokat, elismertséget és jókora bevételt hozhat.
Azt viszont tudnod kell, hogy bár nem túl nehéz a követőket megszerezni, de megtartani annál inkább. Tedd őket aktívvá, bíztasd őket az oldalad részvételében, szervezz közönségtalálkozókat és éreztesd velük, hogy miattuk tartasz ott, ahol, mert a sikered kulcsa a követőbázisod. Elnézést, az aktív követőbázisod!
Képek forrása: Pinterest