StartUp>Életmód>Hogyan építs birodalmat Instagramon – II. rész
Instagram birodalom építése
Életmód Internet Startup

Hogyan építs birodalmat Instagramon – II. rész

5
(4)

Az első pontból kiindulva úgy érzem, hogy igazán fontos dologgal sokan nem foglalkoznak. Pedig ez az egyik alappillére a sikeres Instagram birodalomnak.

A kevesebb néha több!

Tudom, hogy a lelki szemeid előtt egy több százezres követői bázis áll. De, ahhoz, hogy egy aktív bázisod legyen elég néhány ezer követő. Itthon és külföldön is megtévesztőek az óriási számok, hiszen a közönség igazán nincsen elköteleződve. Ennek oka, hogy járhatsz szép helyeken, fotózhatsz király outfit-eket és megfordulhatsz a legmenőbb szórakozóhelyeken, ha csak képeid vannak de tartalmad nincs. Amint a kommunikáció egyoldalúvá válik, tehát elfelejtesz foglalkozni a követőiddel és csak a fotókat posztolod eszementen, nem fogsz tudni növekedni. Jó néhány példa van arra, hogy sok a követő, sok a lájk is, de nincsenek arányban. Ezért írom azt, hogy a célod ne a számokban mérd, hanem a követőtáborod minőségében, mert egy több százezres inaktív közönséggel nem érsz el semmit, míg egy 3-4000-es, 90%-os aktivitású közösséggel már sok mindenre képes vagy.

Instagram birodalom

Az Instagramon a  követők csupán azt látják, amit mutatsz magadból!

A legnagyobb baj az emberekkel, hogy mindig mennek a másik után. Azt próbálják utánozni, lemásolni, ami másnak már egyszer sikerült. „Ha ő képes Gucci táskákkal és retusált szelfikkel háromezer lájkot gyűjteni, akkor én is!” Persze, neked ez nem sikerül, és ezt vagy belátod és aztán feladod vagy görcsösen ragaszkodsz az előbbi elmélethez és a végén egy teljesen hamis képet raksz a kirakatba. Egyik sem járható út. Nem elég, ha minőségi képeket posztolsz, meg kell töltenéd tartalommal. Adnod kell valamit magadból. El kell érned, hogy meglássák a képedet, elolvassák a szövegedet és úgy érezzék, akarok tőle kapni valamit holnap is. Legyen ez inspiráció vagy segítség.

Például egy beauty-fashion blogger esetében a követők kíváncsiak arra, hogy hol vette a rúzst, de még jobban érdekelné őket, hogy miért éppen ezt a rúzst választotta. A különbség csak annyi, hogy ezt már nem merik megkérdezni, ez már túl személyes, túl intim. Pedig a blogger ezt nagyon is vállalta, amikor elkezdte építeni az énmárkáját. Az a probléma a legtöbb influencerrel, hogy folyamatosan csak saját magát mutatja a szponzorált dolgaival, semmi mást. Nem osztja meg a saját sztoriját, elhiteti veled, hogy egyszer csak jöttek a követők meg a lájkok, te meg elhiszed ezt a becsapós mesét, mert nem meri felvállalni, hogy igen kemény munka árán jutott el oda, ahova. Mert a kamu Michael Kors órával a kezén, már akkor sem beszélne a nehézségeiről, amikor a padlón van – mert a tökéletességet választotta, ezt kell csinálnia.

Te ne tedd!

 

Képek forrása: WeHeartIt

Mennyire volt hasznos ez a cikk?

Kattints a csillagokra az értékeléshez!

Átlagos értékelés 5 / 5. Szavazat szám: 4

Még nem érkezett értékelés!

Ha hasznosnak találtad a bejegyzést...

Kövess minket!

Vélemény, hozzászólás?