A magyar Supp.li startup áprilisban elindította az online piacterét, hogy közvetlenül össze tudja kötni az éttermeket a kis- és közepes termelőkkel. Erre az innovációra a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől 144 millió forintnyi támogatást kap.
Az online piactéren az élelmiszereket termelők friss és feldolgozott termékeit tölthetik fel, amit aztán séfek és éttermek vásárolhatnak meg az oldalon keresztül közölte a Supp.li az MTI által. A Supp.li maga végzi a logisztika lebonyolítását, a platform folyamatos fejlesztését és az áruk minőségének ellenőrzését is. Pillanatnyilag a cég a Közép-Európai éttermeket látja el, de hosszú távú célja, hogy egész Európában áttranszformálja a termelői ellátási láncot.
Jelenleg a vevői és eladói oldalon 100 elégedett ügyfél tartózkodik, de nem ment ez olyan egyszerűen. Cégüket 2016-ban alapították és ebben az évben a bevételük a nullával volt egyenlő, 2018-ban viszont már 10 millió forint környékén alakult. Arról számoltak be, hogy amíg itthon az online felületet fejlesztették, addig az üzletfejlesztők Berlinben és Bécsben látogatták sorra a Michelin-csillagos éttermeket, ennek eredményeképpen érkeztek megrendelések népszerű séfektől is.
Balog Zsolt ügyvezető a következőt nyilatkozta a platformmal kapcsolatban:
A kis- és közepes termelőket az új piacokra való belépésben és a disztribúcióban támogatják. Jelenlegi partnereik között ötcsillagos hotel, Michelin-csillagos séf és top éttermek is szerepelnek.
Profi weboldal karbantartás
A közeljövőben német és osztrák oldalon szeretnének terjeszkedni a Hiventures befektetéséből, de előtte még a saját logisztikai rendszerüket szeretnék tökéletesíteni hazánkban. Úgy gondolják, hogy a Supp.li Európa domináns online piacterévé válhat, hiszen óriási előrelépésnek fog számítani az éttermi alapanyag-beszerzés területén, ha egy magyar termék gyorsan, frissen és problémamentesen eljuthat egy londoni vagy egy bécsi séf éttermébe, illetve fordítva.
Képek forrása: Pinterest
Egyé forrás: StoreInsider